Data, het is niet meer weg te denken de dag van vandaag. Overal waar we komen en wat we doen wordt opgeslagen in databanken. Het verzamelen van data brengt voor ondernemingen heel wat voordelen mee. Het geeft namelijk duidelijkheid over je doelgroep en welke acties ze ondergaan voor ze je product kopen. Toch is er één groot probleem waar zaakvoerders tegenaan botsen: je bedrijf gebruikt tal van tools om die data te verzamelen. Hoe je dit kan oplossen? Met Segment!
Je werkt in een onderneming in volle ontwikkeling. Dat betekent heel wat veranderingen. Veranderen van marketing automation, data analytics tool of CRM is daarom niet altijd vanzelfsprekend. Waarom zal je denken? Omdat al die verschillende tools en software daarna geïntegreerd moeten worden in het systeem dat jouw bedrijf gebruikt. Die integratie moet zodat al jouw tools of programma’s mooi samen blijven werken. Dat proces is vaak lang en ingewikkeld, maar met Segment gebeurt de integratie ervan een stuk gemakkelijker. Dat zorgt ervoor dat je meer tijd vrij hebt om je te focussen op belangrijkere zaken!
Segment is een Customer Data Platform dat al je klanten data verzamelt in één plaats en dan automatisch verstuurt naar al de andere tools die je bedrijf gebruikt. Zo krijg je alle informatie over je klanten in één tool. Dat maakt data verzamelen, transformeren en archiveren eenvoudig. Wil je alle kneepjes van Segment leren? Dan kan je, net zoals wij bij JAYJAYS, het certificaat behalen.
Wat is een Customer Data Platform? (CDP)
Een Customer Data Platform (CDP) krijgt de laatste jaren erg veel aandacht in marketing. Dat komt omdat ondernemingen informatie krijgen van hun klanten via verschillende wegen. Denk maar aan data van je app, website, advertenties, mail, social media of zelfs content. Hoe krijg je al die verschillende ervaringen afgestemd op elkaar? Wel, daar helpt een CDP bij.
Een CDP is een tool dat helpt bij:
- Het verzamelen van klanten info over verschillende tools
- Het transformeren van die info door de foutjes eruit te halen zodat ze zo accuraat mogelijk blijft
- Het verwerken van deze klanten info en deze transformeren tot klanten profielen
- Data activatie: al de informatie gebruiken om de customer experience te verbeteren
De 5 pro’s van segment
1. Nieuwe tools eenvoudig bij elkaar brengen
Waar je vroeger bij elke nieuwe tool een code voor moest schrijven, hoef je nu alleen Segment te installeren. Zeg maar dag tegen uren coderen omdat je een nieuwe tool moet integreren met je reeds bestaande programma’s! Omdat het zo eenvoudig gaat kan praktisch iedereen in je bedrijf het doen en heb je minder behoefte aan een programmeur.
2. More time for real business!
Die eenvoudige integratie zorgt ook voor andere voordelen. Omdat de integratie van nieuwe tools of software zo snel en eenvoudig gaat kan je je meer focussen op andere taken.
3. Opstellen van persona’s
Dat we met Segment klantendata verzamelen wisten we al. De tool slaat stukjes informatie op van een app, website of zelfs een winkel. Hierdoor weet je wie ze zijn, wat ze kopen en welke andere acties ze ondernemen. Je kunt het totaalplaatje van jouw klant eindelijk opmaken en inspelen op hun noden, wat leidt tot een blije klant.
4. Deel data met je team members
Maak een workspace met het platform door verschillende medewerkers van je onderneming toe te voegen. Nu kan je bronnen delen en samenwerken met teammates.
5. Maar 1 destination voor de data van al jouw tools
Tenslotte het belangrijkste voordeel en heel het punt van Segment: je hoeft maar 1 platform te gebruiken in plaats van tientallen tools apart te analyseren. Dat zorgt voor minder tijdverlies, want ja, time is money!
Wil je op de hoogte blijven van alle tips en tricks? Aarzel dan niet en schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.